היי
הנקה
להניק בכיף - 12 טיפים מנצחים להנקה מוצלחת
רמב"ם
מאת: עולא פחראלדין, א. תחום הנקה בקריה הרפואית רמב"ם

להנקה יש יתרונות רבים. החל מיתרונות בריאותיים לרך הנולד וכלה ביתרונות רגשיים הנוגעים לקשר בין האם לתינוקה. ממחקרים עולה שהנקה בשלושת הימים הראשונים לאחר הלידה היא קריטית בעבור שניכם. בשבילך, כי הנקה מוצלחת תשפיע על מוטיבציית ההנקה שלך בהמשך, ובשביל תינוקך, שאך לפני רגע יצא מהרחם המוגן והחמים לעולם לא ברור. הוא לא מבין איפה הוא ואינסטינקט
ההישרדות שלו מתחיל לפעול. מבחינתו, הישרדות זה להיות קרוב לאמא. הוא יונק הרבה לא מתחושת רעב, אלא כי הוא פשוט רוצה להיות בקרבתך

עולא פחראלדין, סגנית אחות אחראית במחלקת יילודים בקריה הרפואית רמב”ם ויועצת הנקה מוסמכת של משרד הבריאות והאיגוד הבינלאומי ליועצות הנקה מוסמכות IBCLC, מסבירה מה לעשות כדי להצליח במשימה.

בלי הפתעות: במהלך ההיריון קבעי פגישה עם אחות טיפת החלב או עם יועצת הנקה. אנשי המקצוע יכולים לאמוד את סיכויי הנקה שלך מבחינת מבנה השדיים שלך והשינויים הגופניים שאמורים להתרחש בזמן ההיריון.

ההנקה הראשונה: הימנעי מהפרדה מתינוקך. לאחר הלידה הוא יונח עלייך ותוכלי ליזום הנקה ראשונה, כבר בשעה הראשונה מרגע שיצא לאוויר העולם.

24/7: היי עם תינוקך כל הזמן בביות מלא. הכירי את סימני הרעב שלו. תינוק רעב יראה סימני חיפוש ויכניס ידיים לפה. זכרי שכשהוא בוכה זה סימן שהוא רעב ואפילו רעב מאוד. אל תתני לו להגיע למצב הזה.

תכנית כבקשתו:  תניקי אותו לפי דרישתו. כן גם אם הוא גורם לך לחלוץ שד 8-12 פעמים במשך 24 שעות!

החיבור הנכון: חשוב שאחיזת התינוק בשד תהיה נכונה. חיבור נכון בא לידי ביטוי בשלמות הפטמה. אם את חווה כאב בלתי נסבל כנראה משהו בחיבור שלכם לא נכון וזה הזמן להיעזר ביועצת הנקה. שימי לב: בימים הראשונים לאחר הלידה השדיים מרגישים רכים והתחושה היא ש ”אין חלב”. זה לא נכון. השדיים מלאים בחלב ראשוני שנקרא קולסטרום שהוא עשיר מאוד ברכיבים בריאים לתינוק. רק ביום הרביעי שלאחר הלידה, עם החזרה הביתה, תחושי מלאות בשדיים. זה סימן שהגיע זמנו של החלב הבשל.

מעט חלב:  את מרגישה שאת בקושי מייצרת חלב? אל דאגה. בימים הראשונים לאחר הלידה הכמות הקטנה שזרמה ממך היא בדיוק הכמות שמתאימה לקיבתו הקטנה של תינוקך.

היצע וביקוש:  ככל שתינוקך ירצה לינוק יותר כך תייצרי יותר חלב. אם את מזהה שהתינוק לא יונק מספיק או לא תופס את השד נכון, ניתן להיעזר באביזרים כמו משאבת חלב כדי לשמר את האספקה. אתגר מהסוג הזה דורש פנייה לאיש מקצוע.

בלי עין הרע:  איך תדעי שעליתם על דרך המלך? כשתראי שהקטנצ’יק נותן שתן, יש לו יציאות סדירות ובמעקב בטיפת חלב הוא ימשיך לעלות במשקל.