היי
לידה
סדנאות לתקופת ההריון ולאחר הלידה - אצלנו ב"ליס"
איכילוב "ליס"
מאת: מועדון "מאמי ליס"

מועדון "מאמי - ליס" מזמין אתכם לסדנאות לתקופת ההיריון ולאחר לידה. אנחנו מאמינים שככל שיש יותר מידע מהימן ומקצועי, ניתן להגיע לחוויית הלידה וההורות בצורה מיטיבה יותר!

סדנאות לנשים בהיריון –

קורס הכנה ללידה – מועבר על ידי מיילדת של "ליס", קורסים רבים ומגוונים המקנים ידע רב – מתי להגיע לחדר לידה, כל סוגי הלידות, משככי כאבים, חלקים מעשיים של תנועה ותרגול במטרה להבין את המשמעות והצורך בהכנת הגוף לקראת הלידה הצפויה.

החייאת תינוקות ועזרה ראשונה -  מועבר על-ידי צוות מהיחידה ללימודי החייאה ורפואה דחופה, המיומן בהעברת הדרכות החייאה להורים. נועד להקנות להורים לילדים עד גיל 8 את הידע הנדרש בכל הנוגע להחייאה בסיסית, וזאת באמצעות הסברים, הדגמות ותרגול מיומנויות החייאה בסיסיות.

הכנה להנקה – מועבר על ידי יועצת הנקה ואחות תינוקייה. הימים הראשונים של ההנקה הינם מכריעים ביותר בכל הקשור לביסוס הדרך הנכונה והטובה להניק, ומרבית התינוקות מסוגלים לינוק דקות ספורות לאחר הלידה. הסדנה מאפשרת הצלחת הנקה ראשונית טובה יותר.

טיפול בילוד – מועבר על ידי אחות יילודים - כל מה שצריך לדעת על הטיפול ביילוד בימיו הראשונים : טמפרטורה, חבל הטבור, אמבטיה, בטיחות, מהם הטיפולים שהיילוד מקבל, חיסונים ואחרי מה אנחנו צריכים לעקוב כשיוצאים הביתה.

סדנת רצפת אגן - מועבר על ידי פיזיותרפיסטית רצפת אגן - הכרות עם רצפת האגן - תפקוד שרירי רצפת האגן בהריון, בלידה ואחרי הלידה. מידע רב ותרגול המאפשר להתכונן ללידה ולשיקום רצפת האגן אחרי הלידה.

סדנה המעבר לאימהות - מועבר על ידי עו״ס קלינית ומנחת קבוצות מטעם בי״ח "ליס" ומרפאת "ליבי" איתך - שיח פתוח אודות היבטים אישיים, זוגיים, ומשפחתיים בתקופה שלקראת הלידה והמעבר להורות. הסדנה מאפשרת הכנה רגשית ומנטלית לקראת הלידה, היערכות והיכרות עם מצבים רגשיים ונפשיים בתקופה שלאחר הלידה ותחילת האימהות.

תזונה לנשים בהריון ולאחר לידה - מועבר על ידי דיאטנית בי"ח "ליס" ומנחת קבוצות הורים. הסדנה נותנת מידע רב על תוספי תזונה מומלצים בהריון ואחרי הלידה, תזונה בהנקה, אתגרים בתזונה בחופשת הלידה, שיח על דימוי גוף לאחר הלידה ועוד.

סדנת אינטימיות ומיניות לנשים בהריון ולאחר לידה - מועבר על ידי מטפלות מרפאת יסמין לטיפול מיני, ביה"ח "ליס". הסדנה מקנה מידע על שיח ותקשורת מינית פתוחה בזוגיות, מתן מידע על השפעת ההיריון והלידה על מיניות האישה ועל האינטימיות הזוגית, מתן כלים להתמודדות עם שנויים אלה לפני ואחרי הלידה ועוד.

סיורים בחדר לידה – מגוון סיורים המהווים סוג של "חזרה גנרלית" ליום הלידה – מסיירים במיון, בחדרי לידה, במחלקות לאחר לידה ובמלון בייבי "ליס".

 

סדנאות להורים אחרי לידה – 

פלטפורמה נהדרת להכיר הורים עם תינוקות בשלב דומה ולקבל המון מידע על הטיפול בילוד, ללמוד שפה חדשה ולשלב בשגרת יום יום. להיות חלק מקבוצה – מקל על הבדידות שכ"כ אופיינית לזמן של אחרי הלידה.

סדנת בייבי יוגה – עד 5 חודשים - מועבר על ידי אחות טיפת חלב ומדריכת בייבי יוגה. מחזק את הביטחון של הילד בגופו, מעודד שכיבה על הבטן והרמת הראש, שומר על התנועתיות שכ"כ מוכרת עוד מהרחם, התרגילים מאוד עוזרים לחוסר שקט, לכאבי בטן וגזים, נכנסים לשגרת היום ומחזק את הקשר עם ההורה.

להיות אמא - קבוצה תהליכית לאימהות לאחר לידה עד 3 חודשים. מועבר על ידי עו״ס קלינית ומנחת קבוצות מטעם בי״ח "ליס" ומרפאת "ליבי" איתך. בקבוצה יתקיים מרחב בטוח לעיבוד התכנים הרגשיים הקשורים במעבר להורות, תוך התייחסות להתמודדות האישית-נשית-אימהית, זוגית, משפחתית, ויחסי אם-תינוק.

סדנת ליווי התפתחותי - מועבר על ידי מדריכת ליווי התפתחותי, עיסוי תינוקות ומדריכת הורים. 2 קבוצות - מגיל לידה עד 4 חודשים (ההתהפכות) + מגיל 4 חודשים עד גיל 7 חודשים (זחילה). דגשים לליווי שלבי ההתפתחות השונים ולייצר גרייה מספקת להתפתחות - חשיבות התנועה, הגדרת גבולות הגוף, תרגילי הצלבה המעודדים התהפכות וזחילה, חיזוק חגורת הכתפיים, זמן בטן, העברת משקל, הצלבות והזדקפות, כוח רגליים וידיים ועוד. שילוב תרגילים לחיזוק חגורת הכתפיים והרמת הראש, שכיבה על הבטן, התהפכויות, הכנה לזחילה (בהתאם לגיל), כל מפגש מתרכז באבן דרך התפתחותית אחרת, בשילוב עם שיח על נושאים משיקים לגילאים אלו.

סדנת עיסוי תינוקות – עד 5 חודשים - מועבר על ידי מדריכת ליווי התפתחותי, עיסוי תינוקות ומדריכת הורים. נתנסה בשימוש במגע האינטואיטיבי שלנו למגע מחזק קשר ותומך בצרכי התינוק. התינוק ילמד את גבולות גופו,  בנייה וחיזוק הקשר בין ההורה לתינוק, שיפור איכות השינה, הקלה על כאבי בטן וגזים, חיזוק המערכת החיסונית, ביסוס ההתפתחות הרגשית והפיזית של התינוק. הכרת סוגי מגע שונים, השמנים ותפקידם, נלמד לשלב את העיסוי בשגרת היום יום, התמודדות עם צינון, כאבי בטן, עצירות וגזים באמצעות העיסוי.